Vero, rețeaua care vrea să înlocuiască Facebook și Instagram în viața ta
Într-o lume condusă de rețele sociale, ca Facebook și Instagram mai ales, este greu să te faci remarcat cu o alta. Asta și pentru că nu poți veni mereu cu ceva nou, al tău, ci trebui să împrumuți și să profiți de pe urma defectelor celorlalte. Cum este și cazul Vero Labs din New York, care oferă utilizatorilor o alternativă sub formă de Vero.
Despre Vero ai putea spune că este o aplicație unu la unu cu Instagram, la categoria Social Networking. Diferența, după cum spune compania, e că te lasă să ai o „viață reală” în online. Greu de crezut, dar și mai greu de văzut.
Vero a fost creată de miliardarul libanez Ayman Hariri, ca o combinație între giganții Facebook și Instagram. De la Facebook s-a împrumutat sistemul de recomandări pentru conținut, iar de la Instagram s-a inspirat cu o interfață de newsfeed similară.
Deși Vero a fost lansată în 2015, nimeni nu a băgat-o în seamă. Timp de trei ani a existat, dar nu și-a văzut vreun rost. Asta până în urmă cu câteva zile, când interesul pentru Vero a ieșit de nicăieri. Peste trei milioane de descărcări au fost efectuate de utilizatori, iar acum o găsești în partea superioară, la recomandări, în App Store și Play Store.
Ce e Vero și de ce te-ar putea interesa
Cum spuneam, Vero este un fel de „doi în unu” (dacă nu și mai multe într-una). E ca atunci când ai două lucruri, cu bune și cu rele, dar pe care alegi să le combini și să ai un al treilea cât de cât mai bun. Nu că asta l-ar face net superior altora.
Vero se remarcă printr-un algoritm puternic, care-ți permite un oarecare control asupra fluxului tău. Rețeaua socială afișează cronologic toate postările prietenilor din listă. Asta spre deosebire de Facebook sau Instagram, care-ți afișează un news feed selectiv, ce ține de căutări, pozele și postările prietenilor din listă.
Astfel, nu ar mai trebui să ții cont de orele de vârf în care să postezi poze, în speranța că cineva le va vedea și le va aprecia, așa cum faci acum cu majoritatea rețelelor sociale. Vero îți promite că toți prietenii din lista ta le vor vedea.
În plus, Vero promite să nu te streseze cu diverse reclame, așa cum face Facebook sau Instagram. În schimb, odată ce nu afișează anunțuri, Vero percepe o taxă anuală. Un abonament.
Ținând cont că timp de trei ani aplicația a fost invizibilă în căutări și accesări, Vero nu a anunțat încă suma abonamentului. În schimb, compania a anunțat că primii un milion de utilizatori vor fi scutiți de acest abonament și vor beneficia de toate caracteristicile pe viață. Din păcate nu poți să te mai bucuri de acest privilegiu, pentru că, așa cum spuneam, Vero a depășit trei milioane de descărcări.
Cum funcționează Vero
Vero este o platformă de partajare a fotografiilor și a videoclipurilor, similară cu Instagram. Aplicația îți oferă posibilitatea să stabilești trei categorii de oameni pe care să-i ai în listă: prieteni apropiați, prieteni/cunoscuți și alții.
În timp ce încarci o fotografie sau un videoclip, aplicația îți oferă opțiunea de a evidenția categoria care poate accesa conținutul partajat. Instagram îți permite să ai postările vizibile tuturor sau doar utilizatorilor aprobați din contul privat.
Toate postările sunt aranjate ca niște colecții de fotografii și afișate într-o ordine cronologică aleasă de utilizator. Din nou, algoritmul Instagram decide ordinea feed-urilor pe baza a ceea ce crede că vrea un utilizator.
De ce aplicația Vero pare a fi bună, dar nu e
Popularitatea Vero a crescut, probabil, ca urmare a încercării de a proteja confidențialitatea utilizatorilor și de a simplifica acest concept de social media. În plus, și politica privind reclamele este bună. Dar asta nu înseamnă că e totul este roz.
În primul rând, există o problemă legată de drepturile de autor ale fotografiilor. Pentru a utiliza Vero, trebuie să acorzi „o licență la nivel mondial, sublicențiabilă, transferabilă, perpetuă, irevocabilă și neexclusivă, pentru a utiliza, reproduce, modifica, publica, lista informații, traduce, distribui, realiza, afișa public sau să utilizezi altfel conținutul tău de utilizator”.
Ce înseamnă asta? Înseamnă că Vero are dreptul să facă orice cu imaginile tale, cu toate că nu le va vinde unei părți terțe, cum ar fi Coca-Cola. Chiar și așa, s-ar putea să-ți vezi imaginea pe un panou publicitar pe platforma Vero App.
În plus, în cazul în care ai folosit aplicația, dar te-ai hotărât să-ți ștergi contul, asta nu se face printr-un click. Trebuie să trimiți o solicitare formală pe site-ul firmei, să aștepți un răspuns – care poate dura de la câteva minute până la câteva zile – iar mai apoi să ștergi aplicația.